poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Razem będzie lepiej - Jojo Moyes. Recenzja książki

Z twórczością Jojo Moyes spotkałam się już w Wielkiej Brytanii. Wtedy jednakże nie miałam dobrego zdania o jej twórczości. W każdej księgarni, w każdym sklepie z używanymi rzeczami książki Jojo zdobiły okna wystawowe. Nie rozumiałam za bardzo fenomenu pisarki, próbowałam czytać jej powieści ale z nie zrozumiałego dla mnie powodu nie podobały mi się  aż do momentu gdy wróciłam do Polski i dostałam jej książkę do recenzji , postanowiłam iż przeczytam i że jeszcze raz spróbuję się przekonać do tej autorki . I bardzo się cieszę iż ją przeczytałam



Jojo Moyes opowiada historię młodej kobiety Jess, która samotnie wychowuje córeczkę Tenzie i syna swojego byłego męża. Tanzie jest dziesięcioletnią dziewczynką uzdolnioną matematycznie. Szkoła do której uczęszcza Tanzie  sugeruje , aby poszła do prywatnej elitarnej szkoły gdzie będzie mogła rozwijać swój matematyczny talent. Szkoła może zapewnić Tanzie  90 procent  stypendium, jednakże Jess nie może pozwolić sobie na zapłatę brakujących 10 procent. W tym samym czasie Jess dowiaduję się iż na drugim końcu kraju zostaje zorganizowana olimpiada matematyczna, Wygrana pieniężna pozwoliła by na zapłacenie brakującej sumy. Jess postanawia za wszelką cenę dowieść tam swoją córkę.

Ed młody mężczyzna jedne z właścicieli firmy zajmującej się oprogramowaniem ma nie lada kłopoty. Pewnego wieczoru w pubie spotyka  miłość z swoich młodzieńczych lat. Angażuje się z nią w płomienny romans, wyjawia jej tajne informacje, dzięki którym jego partnerka zarabia bardzo dużą kwotę pieniędzy. Wybucha afera w wyniku czego Ed zostaje zawieszony  i postawiony w akt oskarżenia.

Losy Eda i Jess zostają w bardzo zgrabny sposób wplecione w całą akcje książki. Ed pomaga Jess w bardzo ważnej dla niej sprawie. Dzięki czemu Ed ma okazję spojrzeć na swoje kłopoty z dystansu.
Nie spodziewałam się, że ta książka będzie taka udana. Autorka mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Pomimo iż fabuła nie jest skomplikowana czyta się tą powieść raz  z uśmiechem na twarzy raz z łzami w oczach. Jej treść jest dowodem na to iż nie trzeba wymyślać zawiłej fabuły , aby nie można było odłożyć książki na półkę.

Powieść zrelaksowała mnie, oczarowała i spowodowała iż zmieniłam zdanie o twórczości autorki.
Rozumiem już teraz wszelkie zachwyty nad twórczością autorki. Jestem przekonana iż w przyszłości sięgnę po kolejne powieści. Na uwagę zasługuje piękna i ciekawa okładka. Ładnie wydana książka.

Za egzemplarz dziękuje serdecznie wydawnictwu Między Słowami za egzemplarz recenzyjny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz