wtorek, 14 stycznia 2014

Przywróceni- Jason Mott- recenzja



Tytul : Przywróceni
Autor : Jason Mott
Wydawnictwo: Harlequin
Rok wydania : 2013
Oprawa: Miekka
Liczba stron: 400


Do przeczytania tej książki zachęciła mnie okładka. 
Chłopiec stojący do Góry nogami.
Zastanowiło mnie to dlaczego, on tak stoi ? i tytuł...


Powieść która wywołała poruszenie zanim jeszcze została wydana.
To też mnie zaintrygowało.


Wyobraźcie sobie iż ukochana osoba która zmarła , puka do waszych drzwi...

Wyobraźcie sobie iż wygląda tak samo,  jak w momencie śmierci.

 Wasze życie ruszyło, od momentu śmierci ukochanej osoby...



Na całym świecie tych których kiedyś kochano- powracają z Świata martwych.

Na początku powieści poznajemy małżeństwo Harolda i Lucille Hargrave, którzy przez długi czas nie mogli pogodzić się z śmiercią swojego jedynego syna-Jacoba.  Ich syn w dniu śmierci miał zaledwie 8 lat.  Mija 50 lat od jego śmierci, gdy pewnego  wieczoru syn puka do ich drzwi...


Stoisz na progu.
Twoje usta rozciągają się w niepewnym uśmiechu,widzę jak oddychasz z ulgą.
Nie ma cie.
A jednak tkwisz niecały metr ode mnie.
Zmarszczka miedzy twoimi brwiami, jest taka sama jak kiedyś,zanim...umarłeś.
Zamykam oczy i po raz kolejny powtarzam w myśli -
Nie ma cie!Nie ma cie!Nie ma cie!
Wiec jakim cudem czuję dotyk twojej dłoni na twarzy?
To nie jest już ta sama twarz co kiedyś, ale ty nic się nie zmieniłeś.
Nie ma cię.


Harold nie może uwierzyć w to co widzi. To przecież,  on wyciągnął  z wody ciało synka.
Wiec jak to możliwe, iż Jacob stoi właśnie u jego drzwi ? Czy to cud czy dowcip szatana ?
Przypadek Jacoba nie jest jedynym, powracają inni zmarli w różnych częściach Świata.
Jedni cieszą sie że, ich ukochani powrócili, inni nie.
Pytanie tylko dlaczego powrócili ?


Jestem pod wrażeniem ( wielkim wrażeniem ) tej książki. Czytałam ją jednym tchem,i nie mogłam przestać. Wszystkie sytuacje opisujące powroty zmarłych, reakcje ich rodzin były dla mnie opisane w bardzo szczery sposób. Dzięki czemu od razu identyfikowałam się  z bohaterami. Akcja prężna i wartka, płynnie przechodząca z jednego rozdziału w drugi. Nie pozwalająca oderwać się od książki.

Przywróceni to książka dla każdego w każdym wieku, bez względu na zamieszanie, kolor skóry czy wyznanie To książka o miłości, poświęceniu, wierze i walce. To książka , która stawia wiele pytań. Jak np.: Czy można dalej kochać osobę którą pochowaliśmy? Czy to ta sama osoba pomimo takiego samego wyglądu?
Jak byśmy zareagowali na powrót ukochanej osoby ? Ja wciąż pytam siebie - ale nie potrafię na nie odpowiedzieć..

Debiutujący autor bardzo sprytnie zakończył  akcje w książce. W jaki sposób ? Musicie koniecznie przeczytać aby się dowiedzieć. Inspiracją dla autora była jego zmarła matka, która odwiedziła go w jednym z snów. Podczas trwania snu autor rozmawia z ukochaną matką, i jest bardzo szczęśliwy. Opowiada potem  ten sen koledze- kolega pyta a gdyby powróciła...


Polecam 10/10


4 komentarze:

  1. Po tej recenzji koniecznie muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie polecam :) bardzo ciekawa ksiazka

      Usuń
  2. Dziekuje serdecznie za komentarz :) trzeba przeczytac obowiazkowo ta ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam straszną chęć na tę pozycje <3
    Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń