czwartek, 20 marca 2014

Istota - Arno Strobel -recenzja


Książka Istota to książka niesamowicie wciągająca, mroczna. Akcja książki toczy się dwutorowo.

Komisarz Seifert i Menkhoff otrzymują wezwanie iż mała dziewczynka została uprowadzona. Telefon jest anonimowy, ale jakież jest zaskoczenie dwóch komisarzy gdy okazuje się iż ojcem dziewczynki jest psychiatra Lichner, którego wsadzili 13 lat wcześniej za zabicie innej małej dziewczynki.

Akcja książki wciąga od pierwszych stron i nie pozwala się oderwać. W miarę upływu czasu i postępów w śledztwie autor w mistrzowski sposób miesza nam w głowach, nie pozwalając nam się nudzić. Pełno tutaj manipulacji, mrocznego klimatu oraz miłości. Autor pisze lekkim językiem o nie szczęściach oraz o trudnych wyborach głównych bohaterów, dzięki czemu potrafimy wczuć się w ich położenie i przeżywać z nimi ich dylematy.

Zakończenie mną wstrząsneło. Autor z mistrzowską wprawą  z manipulował faktami tak iż czytając ostatnie strony już niczego nie byłam pewna. Nie spodziewałam się absolutnie takiego zakonczenia. Jestem bardzo szczęśliwa iż miałam okazje przeczytać drugą książkę niemieckiego autora nie zawiodłam się i nie mogę się doczekać kolejnych jego książek które na pewno przeczytam.

Chciałabym bardzo serdecznie polecić ta pozycje każdemu kto ma ochotę na wciągający i mroczny psychotriller na pewno się nie zawiedziecie.

Przyznaje 9/10

Dziękuję wydawnictwu Proszyński i s-ka za udostępnienie tej książki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz