piątek, 28 sierpnia 2015

Przypadki pewnej desperatki- Magdalena Wala. Recenzja powieści -polecam serdecznie

Różowa okładka, fajny tytuł i pięknie uśmiechnięta dziewczyna.. To w mojej opinii wystarczająca zachęta by poprosić w wydawnictwie :  Czwarta Strona o tą powieść.
Wszakże mamy wakacje, i ochota na lekką zabawną powieść, powoduje iż do czytania  książki zabieram się z wielką ochotą...





Autorka postanowiła zmierzyć się z problemem młodych dziewczyn- kobiet właściwie. Wymyśliła postać Julii która stara się pogodzić studiowanie , pracę oraz zakochanego do szaleństwa narzeczonego, Każda dziewczyna byłaby jeśli nie prze-szczęśliwa, to na pewno zachwycona takim scenariuszem swojego życia. Nasza Julia jednak do końca nie jest przekonana czy ślub to jest to czego pragnie.
Julia pasjonuje sie historią i w momencie kiedy jej narzeczony  -Paweł- otrzymuje w spadku pałacyk i Julia jest zachwycona tym faktem. W trakcie zwiedzania tego pałacyku Julia odnajduje pamiętnik z datą 200-stu lat wstecz. Autorką tego pamiętnika jest pensjonarka służąca na dworze Izabelli Czartoryskiej. Nie muszę wam pisać z jaką pasją Julia czytała ten pamiętnik.
Pomyślicie ,nuda...Wszystko pięknie, słodko - nie do końca macie rację Otóż owy pamiętnik jest pomocą w  pewnej zagadce kryminalnej...


Jestem zachwycona powieścią, autorka posiada nie zwykle lekkie pióro. Czytając powieść autorki nie mogłam się od niej oderwać. Pomimo iż nie jestem pasjonatką historii muszę przyznać , iż autorka wspaniale mnie zainteresowała historią młodej pensjonarki. Czytając powieść wiele razy miałam wrażenie iż pisze ją doświadczona pisarka  a nie debiutantka. Intrygująca jest zagadka kryminalna która wciąga od pierwszych stron pamiętnika. Nie mogę nie wspomnieć o Julii, którą serdecznie polubiłam, Nie jest to może moja Bridget Jones, ale Julię polubiłam z taką samą siłą uczuć.
Jej postać jest bardzo ciekawa, nie ma w niej fałszu, dwulicowości. Jest natomiast uczciwość , mądrość i odwaga, Myślę że autorka próbowała przekazać bardzo mądrą lekcje.


Jeszcze raz powtarzam, że powieść jest zachwycająca, wciągająca . Jeśli szukacie lekkiej powieści na końcówkę lata to ta powieść znakomicie się w nią wpasowuje. Polecam ją bardzo serdecznie mając nadzieje że Magdalena Wala pisze kolejną powieść. Wam kochani czytelnicy nie pozostaje Wam nic innego jak udać się do księgarni po tą książkę. Warto.

Chciałabym serdecznie podziękować wydawnictwu Czwarta Strona za powieść. Muszę napisać iż jest to kolejna znakomita powieść wydawnictwa. Serdecznie gratuluje i dziękuje za wydanie tak doskonałej powieści ( kolejnej )

1 komentarz:

  1. Taaaak bardzo czekam, żeby ja przeczytać! Muszę uzbierać kasę :D

    OdpowiedzUsuń