środa, 4 lutego 2015

Pośród żółtych płatków róż. Gabriela Gargaś. Recenzja

Jeśli taki styl zachowuje Gabriela Gargaś w każdej książce, to muszę koniecznie sięgnąć po pozostałe utwory tej zdolnej pisarki. Było to moje pierwsze spotkanie, ale jakże udane.




Tytuł książki sugerował mi ... no właśnie, w mojej głowie powstało wiele rożnych scenariuszy dla tej powieści, tylko iż żadna z nich się nie sprawdziła. Czy z tego powodu  zawiodłam się  o nie ! Nie zliczę ile książek przeczytałam o zdradzanych żonach, mężach, dlatego wydawało mi się na początku czytania tej powieści iż ,autorka już nic nowego nie napisze,niczym nie zaskoczy...Bardzo  lubię się w ten sposób mylić.

Zacznę od początku . Zuza i Joanna dwie kuzynki, pomimo iż przyjaźniły się  mając po 17 lat, w dorosłym życiu ich drogi się rozeszły.  Nie było pomiędzy nimi kłótni, tak się potoczyły ich losy... Jedna jest singel-ką, druga ma męża. Michał, Robert, Milena oraz Wojtek.- to pozostali bohaterowie tej powieści. Jedni dobrze, drudzy źli, jedni szukający miłości- drudzy związku bez zobowiązań.
Nie którzy z naszych bohaterów szczerze pragną, by być kochanym/ kochana tylko, że życie nie zawsze pisze takie scenariusze. W książce nasi bohaterowie podejmują kontrowersyjne decyzje, mając na uwadze swoje szczęście, nie patrząc na innych. Którzy? dowiecie się tego czytając powieść. Pragnąc miłości często gubią siebie, nie bacząc na konsekwencje swoich decyzji. 

Powieść ta wniosła wiele świeżości, bardzo ujęli mnie bohaterowie , którzy starali się odnaleźć miłość.. Czytało mi się, tę lekturę bardzo szybko, w trakcie czytania miałam wrażenie iż autorka stara się aby czytelnik zrozumiał ,że  miłość nie składa się tylko z kolorów: biały-czarny. Autorka w iście mistrzowski sposób pokazała nam całą game kolorów miłości. Jednocześnie chciała nam pokazać iż miłość nie zawsze wygrywa, a rozum nie zawsze bierze górę nad pożądaniem. Ktoś z boku mógłby powiedzieć iż ta książka nie wnosi nic nowego- nie zgadzam się. Uczy nas, że prawdziwa miłość potrafi zwyciężyć wszystko, pokazuje to na przykładzie jednej z bohaterek ,która czeka na nią całe życie

Bardzo chciałabym pisać jeszcze o tej książce, ale postanowiłam iż musicie sami po nią sięgnąć. Przeczytać i pomyśleć nad losem bohaterów, a przede wszystkim zadać sobie pytanie : Jak ja bym postąpił/a gdybym znalazła się na miejscu np :Zuzy, bądź Michała ?. Odpowiedz mogłaby Was szczerze zaskoczyć. I tego Wam z całego serca życzę. 

Serdecznie dziękuje Wydawnictwu Feeria za udostępnienie egzemplarza książki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz