niedziela, 31 maja 2015

Złoty sen. Grażyna Jeromin-Gałuszka. Recenzja książki.

Moje pierwsze spotkanie z fikcyjnym światem autorki Grażyny Jermonin - Jałóżka, było bardzo udane. Autorka w czarodziejski sposób przenosi nas do małego sennego miasteczka. Willa którą zajmuje ekscentryczna madame Lili , i  jej pomoc kuchenna Józefa przyjmowała dawno temu kobiety które szukały ciszy i spokoju. Jedną z nich była Ada i je matka. Obie przyjeżdżały na wakacje gdy Ada miała 10 lat , aby dzięki świeżemu powietrzu podreperować swoje zdrowie. Wiele lat później Ada  przyjeżdża wraca  do willi , aby podreperować swoje serce, tym razem wydaje się iż jest ono złamane.





Ada będąc na wakacjach  poznaje Kalinę. Dziewczynę która umie śpiewać , tańczyć i malować. Kalina  chce zostać artystką i ma ku temu wszelkie predyspozycje. Tylko dlaczego wiele lat później, nie udaje jej się zostać artystką.
Stracona szansa na spełnienie marzeń,  z tym Kalina musi się sama zmierzyć.
Jest jeszcze Wiktor , ale jego tajemniczej postaci nie będę Wam opisywać. Zaznaczę iż jest bardzo ciekawie pleciona w akcję książki.
Lili natomiast przyrzekła swojej przyjaciółce iż nigdy więcej się do niej nie odezwie. Zdrada zabolała ją tym bardziej iż to właśnie jej przyjaciółkę pokochał mężczyzna dla którego Lili byłaby wstanie zrobić wszystko...


Powieść jest wspaniałym świadectwem na to iż nie muszą wypadać trupy z szafy, aby książka była iście fascynująca. Autorka z wielką lekkością porusza ważne dla nas tematy takie jak : miłość, szczęście, śmierć. Wiele mądrych słów padło w książce. Jestem pod ogromnym wrażeniem mądrości autorki. Powieść jest tak dobrze skonstruowana, iż doprawdy trudno się od niej oderwać.
Ja próbowałam i polegałam oczywiście.


Świetna ponad czasowa opowieść, obok której nie można przejść obojętnie. Autorka bardzo dobrze skonstruowała postacie, dzięki czemu są one bardzo wiarygodne. Uważam iż jest to książka, którą trzeba przeczytać na spokojnie. Zatrzymać się. Zadać sobie pytanie: Czy to jest dla mnie tak ważne?
Bardzo mnie urzekł fikcyjny świat, który wymyśliła nam autorka.


Dziękuje serdecznie wydawnictwu Prószyński za udostępnienie egzemplarza recenzyjnego.
Kolejna wspaniała książka wydawnictwa. Godne polecenia !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz