piątek, 3 lipca 2015

Pozwolę Ci odejść. Clare Mackintosh. Doskonały thriller od którego trudno sie oderwać :)

Do przeczytania tej powieści, zachęciła mnie tajemnicza okładka, oraz tytuł : Pozwolę Ci odejść.
Musze przyznać iż w tym momencie moja wyobraźnia została uruchomiona, zaczęłam sobie wyobrażać o czym jest ta powieść :) Tak mnie poniosło iż postawiłam ją przeczytać bez względu na wszystko. Poza tym książka należy do serii ; kobieca strona thrillera, czytałam poprzednie powieści z tej serii i przypadały mi do gustu jedna po drugiej. Byłam ciekawa czy ta powieść też będzie trzymać standard. Zapraszam do przeczytania mojej recenzji 




Anya ( która okazała się Polką, miły gest z strony autorki ) traci w wypadku swojego synka, pięcioletniego Jacoba. Jest tym faktem zdruzgotana. Nie umie podnieść się po tym traumatycznym przeżyciu. I tak rozpoczyna sie historia kobiety, tylko czy autorka piszę o Ani czy o innej kobiecie.
Jeśli pisze o innej kobiecie - dlaczego to robi ? Jaki ma powód ?

Powieść Pozwolę Ci odejść, jest jedną z najlepszych jakie czytałam w tym roku. Jest ona znakomita pod każdym względem. Autorka stosuje na początku książki bardzo ciekawy zwrot akcji, że musiałam się zatrzymać i go "przetrawić '' Dlatego nie mogę nic więcej napisać na temat treści książki. Napiszę natomiast, że  książka jest napisana mistrzowsko, autorka raz przyspiesza z akcją, raz zwalnia i nie ma w tym nic denerwującego. Jest to dla mnie dość ciekawe w jaki sposób autorka lawiruje pomiędzy jedną bohaterką a resztą postaci. Jej doskonały styl i prosty język sprawiają iż od książki nie można się oderwać.

Po wgraniu na czytnik miałam 360 stron, które przeczytałam w 3 dni, sądzę że udało by mi się szybciej ją przeczytać, ale nie miałam za wiele czasu. Nasi główni bohaterzy są tak realni, że trudno uwierzyć iż czytamy powieść fikcyjną. Są oni bardzo ciekawi, ukazani w różnych barwach bieli i czerni. Nic nie jest takie jak się wydaje. Starałam się czytać powieść  powoli próbując odgadnąć co tak naprawdę sie przydarzyło Jacobowi, ale niestety nie udało mi się nawet zbliżyć do prawdy. . Autorka z wielką klasą wywiodła mnie w pole. Koniec jest bardzo zaskakujący. Tak jak cała książka

Fantastyczna powieść od której nie da się oderwać.  Szczera, wzruszająca, intrygująca. Świetne zwroty akcji, czuć ,że autorka dołożyła starań, abyśmy się nie nudzili. Intrygujący bohaterzy, ich dylematy, dramaty, łzy...
Zapraszam Was bardzo serdecznie do przeczytania tej powieści, z pewnością nie pożałujecie. Koniecznie ją przeczytajcie.


Dziękuje serdecznie wydawnictwu Prószyński i S-ka za udostępnienie powieści.
Polecam bardzo serdecznie



Tytuł polski : Pozwolę Ci odejść
Tytuł orginalny: I let you go
Autor : Clare  Mackintosh
Wydawnictwo : Prószyński i S-ka
Data wydania : 23 czerwiec 2015



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz