piątek, 13 marca 2015

Daj mi więcej- Paulina Kopacz. Recenzja książki, która ....

Fajna szara okładka z różowymi zaklejonymi  ustami : Daj mi więcej
Byłam ciekawa kto, komu ma dać więcej ? Dlatego czytałam tą powieść...




Paulina Klepacz debiutancką powieścią przyprawiła mnie o rumieńce na twarzy i szybsze bicie serca. Wymyśliła  młodą parę ( Polę i Tomasza ) przybywającą do dużego miasta,  w celu zrobienia kariery. Oboje chcą znaleźć prace i prowadzić życie na światowym poziomie. Cokolwiek to oznacza.
Pola to miła dziewczyna przekonana o tym iż to Tomasz jest mężczyzną jej życia. Planuje spędzić z nim resztę życia, nie mając pojęcia jakie niespodzianki szykuje dla niej Tomasz.
On: młody, przystojny i zdeterminowany aby zrobić karierę w telewizji za wszelką cenę. Poznaje  wpływowego producenta telewizyjnego i pozwala się mu uwieść(  !!! ) Pola ignoruje wszelkie sygnały dot. orientacji Tomasza mając nadzieje iż to chwilowy kaprys. Moim zdaniem próbuje przeczekać chwilową fascynację Tomasza... tylko czy robi słusznie .

I od tego momentu nawet nie czułam kiedy książka mnie wciągnęła. Na początku myślałam, iż to Pola będzie tą złą, ale gdy przeczytałam o Tomaszu i o jego preferencjach.... Byłam zaskoczona, ale i bardzo ciekawa w jaki sposób Klepacz zmierzy się z tym tematem. A zmierzyła się w iście mistrzowskim stylu. Jestem zachwycona fabułą, postaciami, opisami. Możliwościami jakie pozostawia dla swoich bohaterów autorka, Czytając ma się wrażenie iż bohaterowie sami piszą swoją opowieść. Pola i Tomasz muszą przejść przyspieszony kurs dojrzewania, aby wkroczyć w dorosłość.

Pola próbuje ratować związek, zależy jej,  aby Tomasz rozwijał się zawodowo. Schodzi mi z drogi z początku nie krytykuje, nie ma pretensji do czasu, gdy okrywa tajemnice Tomasza.
Nie wiem jak zachowałabym się na miejscu Poli. Zastanawiałam się podczas czytania tej powieści co  byłoby najlepszym sposobem na wybrniecie z twarzą z tego impasu, ale nie znałam jednoznacznej odpowiedzi. Podobnie zachowuje się Pola. Nie których jej decyzji nie potrafiłam zrozumieć, inne popierałam.

Kopacz w dobrym momencie dodała pikanterii w rozwoju akcji, ale nie zdradzę nic więcej.
Chciałabym bardzo serdecznie polecić tą powieść. Czyta się ją jednym tchem. Styl autorki jest odświeżający, Jest to jeden z ciekawszych debitów w tym roku. Powieść Daj mi więcej jest zdecydowanie warta przeczytania. Do czego Was serdecznie namawiam.
Autorka piszę o ważnych sprawach. O wyborach jakich musimy dokonywać. O konsekwencjach.
O miłości, zazdrości o manipulacjach w imię tzw miłości. O odwadze i upokorzeniu.  Bardzo wiele można odczuć pod czas czytania tej książki. Co mnie się osobiście bardzo podoba. Nie ma czasu na nudę.

Ahh mogłabym tak pisać jeszcze z parę dobrych akapitów, ale nie chcę nic więcej zdradzić, tak abyście mieli niespodziankę czytając książkę.
Bardzo serdecznie dziękuje wydawnictwu MUZA za udostępnienie książki do recenzji.
Czas spędzony z książką zaliczam do udanych, Polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz