wtorek, 10 marca 2015

Obietnica Łucji- Dorota Gąsiorowska. Recenzja książki.

Przyznam iż kiedy dostałam propozycje , aby przeczytać i zrecenzować książkę ; Obietnica Łucji
nie byłam pewna czy chce przeczytać kolejny romans. Patrząc na okładkę książki wyobraziłam sobie romantyczną bohaterkę łatającą swoje złamane serce ... oczywiście w tle ogrodu z kwiatami.
Moja przekorna natura zaprotestowała, i dobrze bo ominęła by mnie bardzo ciekawa książka.
Może zacznę od początku.



Młoda zdolna kobieta prowadząca popularne biuro podróży, ucieka z dużego miasta. Ma dość swojej pracy, swojej idealnego apartamentu na strzeżonym osiedlu, oraz swojego męża- czy raczej swojego
byłego męża. Jej małżeństwo okazuję się pozbawione miłości. Kobieta decyduję się na odważny krok i odpowiada na ogłoszenie w prasie dot. posady dla nauczyciela. Łucja przed założeniem biura podróży studiowała historię. Kierunek studiów bardzo przypadł jej do gustu. Lecz gdy założyła biuro podróżny już nie starczyło jej czasu na nauczanie tego zawodu. Jak się domyślacie praca ta polegała na nauczaniu historii w szkole podstawowej w miejscowości Różany Gaj.

Łucja przebywa do Różanego Gaju zimą, śnieg przykrywa większość wioski. Jest bardzo ciekawa nowej miejscowości, swojego nowego domu oraz szkoły. Pracę swoją zaczyna od drugiego dnia pobytu w tejże miejscowości. Otrzymuje klasę i rozpoczyna nauczanie. Na początku stara się poznać uczniów, jedna uczennica przykuwa jej uwagę. Jej tajemnica porusza do głębi serce Łucji.
Tajemnica , której się nie spodziewałam a która wywróci do góry nogami życie naszej głównej bohaterki.

Bardzo łatwo jest polubić naszą główną bohaterkę, mogę napisać iż jej postać nie wydawała mi się nudna. Jej kłopoty, problemy okazały się zwyczajnymi ( w dobrym słowa tego znaczeniu ) problemami. Jej chęć niesienia pomocy i dobre serce były kluczowe w tej powieści.
Fabuła książki w  trakcie jej czytania mnie oczarowała. Mogę z całą pewnością stwierdzić iż moje przypuszczenia co do książki okazały się błędne. Bardzo lubię się tak mylić. Szybko się ją czyta, akcja w książce nie pozwala na nudę. Książka godna polecenia co też czynię.


Serdecznie dziękuje za egzemplarz książki wydawnictwu Znak.

po
wieści


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz