niedziela, 19 kwietnia 2015

Jedenaście tysięcy dziewic. Joanna Marat. Recenzja książki zapraszam

Czytając  pierwsze strony powieści pomyślałam iż ta książka pewnie mnie niczym nie zaskoczy.
Jakże się pomyliłam. Książka mnie zaskoczyła, zupełnie nie spodziewałam się tak dobrej powieści.
I to po książce , która było mi bardzo trudno zakwalifikować do jakiegoś gatunku literackiego.




Akcja książki rozpoczyna się od roku 1945 , kiedy radzieccy żołnierze wkroczyli do Gdańska. Nie muszę pisać iż wkroczenie radzieckich żołnierzy pociągnęło za sobą falę nieszczęść, śmierci i gwałtów.
Nasze bohaterki przeżywają swoje szczęśliwe chwile jak i te pechowe. Starają się odnaleźć miłość, szacunek do siebie. Jedna z bohaterek -Roma - wzruszyła mnie ogromnie. Nie może się pogodzić z upływającym czasem. Cały czas myśli o swoim kochanku.
Dzięki autorce poznajemy także Gosię. Monikę , Honoratę. Kobiety piękne, dzielne, starające się iść przez życie z podniesioną głową. Starające się podejmować decyzje zgodne z własnym sercem
Kobiety marzące o miłości, szczęściu i wolności

Książka jest wspaniała, nie potrafię dokładnie opisać co czuję po jej przeczytaniu oprócz tego iż takiej powieści , nie czytałam od bardzo dawna. Jestem w takim samym stopniu zafascynowana jak i zakłopotana bo nie potrafię napisać czy to był kryminał czy saga... Autorka obiecuje iż powieść jest inna niż wszystkie, z największą przyjemnością zgadzam się z autorką
Mogę napisać iż ksiązka jest zdecydowanie jedną z najlepszych jakie czytałam. Barwne postaci powodują iż kibiciejmy im w ich wyborach. Akcja książki wciąga, wzrusza i nie pozwala się nudzić.
Wiele razy pod czas czytania zastanawiałam się czy ja też bym tak postąpiła ? A przyznam się iż bardzo lubię takie książkowe dylematy.

Autorka  z doskonałą wprawą odkrywa przed czytelnikami sekrety naszych bohaterek.
Jest czas na miłość i szczęście ale także na dramat i łzy. Zdrowie przeplata się z chorobą, Tak jak w życiu i za to polubiłam styl autorki. Na pochwalę zasługuje fakt iż autorka w przepiękny sposób ukazała historię miasta Gdańsk. Pomimo iż nie mieszkam w Gdańsku autorka sprawiła iż zakochałam się w tym pięknym mieście. Piękne miasto , piękna książka...


Koniecznie musicie przeczytać tą powieść, na pewno się nie zawiedziecie..Polecam serdecznie


Za egzemplarz dziękuje wydawnictwu Prószyński.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz