czwartek, 19 lutego 2015

Kasacja - Remigiusz Mróz. Recenzja

Od momentu pojawienia się w zapowiedziach książki Remigiusza Mroza pt ; Kasacja  nie mogłam się wprost doczekać, aby przeczytać co ciekawego wymyślił dla nas ten zdolny autor.



Było to moje pierwsze spotkanie literackie z twórczością p. Mroza, więc nie widziałam czego się spodziewać. Mogę powiedzieć iż to co otrzymałam przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
Autor obsadził akcje m.in. w kancelarii prawniczej w której starszym wspólnikiem jest Joanna Chyłka, młoda, ambitna prawniczka która mówi to co myśli bez względu na konsekwencje.
Ta postać wzbudziła moją sympatie już od pierwszych linijek powieści.
Nie ma w jej osobie fałszu, bądź udawania. I właśnie to mnie w niej ujęło.

Kordian Oryński- vel- Zordon,aplikant który dostaje się na aplikacje i jego mentorem zostaje mecenas Chyłka. Otrzymują bulwersującą sprawę, mają bronić morderce. Wszystko to dla aplikanta jest nie małą gadką. Podoba mi się fakt iż autor nie dopisał płomiennego romansu pomiędzy tymi dwoma bohaterami. Owszem czasami flirtują, ale nie rozprasza, nie przeszkadza.

W książce mamy morderstwo, mamy dwóch inteligentnych bohaterów, mamy świetnie skonstruowaną akcję. Nie ma w tej książce natomiast miejsca na nudę, Autor doskonale utrzymuje tempo stopniowo je przyspieszając, dodając nowe fakty dzięki , którym czytelnik nie ma ochoty odłożyć powieści na bok.  Zawsze zaczytywałam się w powieściach Johna Grishama, życząc sobie , aby Polacy potrafili tak dobrze pisać, Moja prośba została spełniona. Kasacja przebija wszystkie książki Grishama. Jest fantastyczna pod każdym względem. Czytając ją starałam znaleźć w niej coś co mi się nie spodoba, niestety nie udało się.

Jeśli szukacie dobrego prawniczego thrillera to z pewnością się nie zawiedziecie. Gwarantuje Wam iż  z tą powieścią nie będziecie się nudzić. Koniec jest genialny, do tej pory nie wierzę :) I mam nadzieję iż autor pisze drugą część przygód tego świetnego duetu. Czekam z niecierpliwością.

Książka została wydana przez wydawnictwo Czwarta Strona. Chciałam serdecznie podziękować wydawnictwu Czwarta Strona  za udostępnienie tej powieści.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz