poniedziałek, 23 lutego 2015

Zawirowanie. Sabina Czupryńska. Recenzja

Z twórczością Sabiny Czupryńskiej nie miałam okazji wcześniej się spotkać. Zaciekawiła mnie okładka książki, opis mnie zaintrygował. Byłam ciekawa cóż takiego kryje się w środku książki.


Poszukiwania straconego wzorca. Kobiety, od których świat wymaga piękna. Mężczyźni, którym ten sam świat odbiera potencję. Alkohol, który przelewa się przez gardła, przez palce, jak życie.




Pomimo iż historie naszych bohaterów nie czytałam z wypiekami na twarzy, zapadły mi one w pamieć. Bardzo spodobał mi się styl pisarski autorki. Ma ona zdolność aby pokazać nam bohaterów w wszystkich odcieniach tęczy. 
Mila jest kobietą piękną, energiczną, poprzez karty powieści można wyczuć w niej erotyzm. Bardzo ciekawa postać.
Myślę iż wiele kobiet chciałoby być choć trochę ją przypominać. Czupryńska wymyśliła przeciwność Mili w postaci : Augustyny. Jest ona spokojna, uporządkowana... Z łatwością można przewidzieć jej losy. I jest oczywiście Robert.

Morze alkoholu, niespełnione nadzieje, dążenie do piękna za wszelką cenę. Wizyty u psychiatry do tego pigułki, leki.
Do tego sex, i życie przelatujące przez palce. Czytając o losach bohaterów odczuwałam głęboki smutek. To nie jest łatwa i lekka lektura. Dostarczy Państwu wiele refleksji na temat życia. pracy. Nie mogłam się od niej oderwać, byłam ciekawa jak potoczą się losy bohaterów i czy będzie happy end na końcu.

Bardzo dobry balans pomiędzy grozą a humorem. Prawdą a kłamstwem. Jednym słowem - życiem.
Autorka wykazała się znakomitym zmysłem obserwacji, i wielkim talentem pisarskim. Książkę należy przeczytać.
Polecam serdecznie

Dziękuje serdecznie wydawnictwu Prószyński za udostępnienie książki. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz