poniedziałek, 16 marca 2015

O męskim spojrzeniu na sex i handlu żywym towarem z Joanną Opiat-Bojarską. Zapraszam :)

Joanna Opiat- Bojarska to jedna moich ulubionych polskich pisarek. Jednym z powodów mojej wielkiej sympatii do niej jest to iż z każdą książką autorka coraz bardziej ( oczywiście pozytywnie ) zaskakuje. Każda z jej książek jest lepsza od poprzedniej. 
Miałam przyjemność jako pierwszą przeczytać : Gdzie jesteś Leno . Powieść od razu skradła moje serce.
W środę ( 18 marca ) dzięki wydawnictwu Czarna Owca będziemy mogli przeczytać kolejną część przygód podkomisarza Burzyńskiego i aspiranta Majewskiego. O książce, szczerze :) opowiada autorka...

1. Jak długo pisałaś: Konesera ?

Ostatnią kropkę w „Koneserze” postawiłam mniej więcej pół roku po tym kiedy zaczęłam myśleć nad fabułą. 


2 Czy można zacząć czytać drugą część przygód Młodego i Burzy nie czytając pierwszej 
( Gdzie jesteś Leno)

Każdą z moich książek, nawet jeśli jest częścią serii można czytać w dowolnej kolejności. 
W „Koneserze” co prawda powraca się policyjny duet, podkomisarz Burzyński i aspirant Majewski, ale prowadzi zupełnie inną sprawę niż w „Gdzie jesteś, Leno?”. Jeśli więc masz ochotę – możesz poznać ich i poobserwować podczas prowadzenia sprawy związanej z seksbiznesem („Koneser”), a dopiero później zajrzeć do „Gdzie jesteś, Leno?”, by zobaczyć jak wyglądały ich początki. 


3. Jak zachęciłabyś do przeczytania książki pt : Koneser ?

Słyszałam, że to mroczna i mistrzowsko skonstruowana historia. Znajdziesz w niej mnóstwo ludzkich słabości. Męskie spojrzenie na seks. Dużo Poznania. Niesamowicie interesującą postać antropolożki sądowej Anity Broll. Handel żywym towarem (o jakim jeszcze nie czytałaś w polskich książkach). Podobno wciąga... i oferuje Czytelnikowi coś więcej niż tylko rozrywkę. Podobno... dlatego musisz sama spróbować i sprawdzić, czy  to prawda. 



4. Czy planujesz kolejne części przygód policyjnego duetu Młodego i Burzy ?

Oczywiście. Dwie kolejne części są już szczegółowo „skonspektowane”. Co więcej... 
Jestem w trakcie wypełniania jednej z nich treścią. 





5. Napisałaś już powieści obyczajowe, kryminały czy planujesz napisanie np. : romansu bądź powieści fantastycznej ?

Nie. To nie dla mnie. Fantastyka kłóci się z moją potrzebą stąpania twardo po ziemi. 
Dbam o to, by moje książki były realistyczne. By prokurator zajmował się tym, czym zajmuje się prawdziwy prokurator, a termin oczekiwania na wyniki badań nie odbiegał od normy. 
A romans... zabija mnie nadmiar słodyczy w literaturze. Wolę doświadczać miłości na własnej skórze, niż o niej czytać. 



6. Po wydaniu drugiej części Anny Rogodzińskiej i drugiej części duetu policjantów planujesz urlop ?

Po dwóch drugich częściach powinien być podwójny urlopu (śmiech). Tak serio, po wydaniu książki nie ma czasu na urlop. Rozpoczyna się okres promocji książki. Na szczęście między napisaniem obu książek a ich wydaniem miałam chwilę, którą spożytkowałam na błogie lenistwo. Tak błogie, że z zapałem wróciłam do obmyślania nowych morderstw idealnych...



Dziękuje bardzo serdecznie autorce książek Joannie Opiat- Bojarskiej, za ten mini wywiad. A Was zapraszam już w środę do księgarni po najnowszą powieść autorki : Koneser

Zdjęcia dzięki stronie : https://www.facebook.com/opiatbojarska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz