czwartek, 26 marca 2015

Z krwi i kości- William Lashner. Recenzja książki

„Od książek Williama Lashnera nie sposób się oderwać”
Harlan Coben
Byłam bardzo ciekawa czy ta rekomendacja jest szczera i czy naprawdę nie będę 
mogła się oderwać od książki. 


Kyle'a poznajemy w wieku dwunastu lat, chłopak jest załamany po śmierci swojego ojca. 
To wydarzenie odciska się w dużym stopniu na psychice chłopca. W dorosłym życiu Kyle nie wie co to odpowiedzialność. Nie ma stałej pracy, w ciągu dnia przesiaduje przed telewizorem i gra w gry wieczorami , natomiast udaje się do pubu i tam spędza resztę dnia i nocy.
Kyle jest typem obiboka. Do momentu w którym były wspólnik jego ojca zostaje zamordowany w brutalny sposób. Kyle postanawia rozpocząć swoje prywatne śledztwo , aby dowiedzieć się prawdy.. Prawdy która raz na zawsze zmieni jego życie.

Pisząc tą recenzje, starałam się nie zdradzić za wiele szczegółów dlaczego : bo książka jest bardzo ciekawie napisana, i nie chciałam zepsuć wam niespodzianki. Nasz główny bohater na początku książki wydawał mi się nudy, dopiero straszna wiadomość : śmierć byłego wspólnika jego zmarłego ojca, wyrwała go z szponów odrętwienia. Kyle dostrzega w sobie cechy charakteru takie jak : ciekawość i determinacja. I to dzięki nim zaczyna odkrywać prawdę. W trakcie swojego śledztwa poznaje niebezpieczny świat polityki, w którym ludzie zrobią wszystko , aby utrzymać władzę. I swoje tajemnice, a tych jest tu od groma. Dzięki prowadzonemu śledztwu możemy zaobserwować ciekawą zmianę jaka się dokonuje w naszym głównym bohaterze.


Od początku czytania książki wiemy kto zabija. Jest to dla mnie ciekawe zjawisko. Na początku bałam się że fabuła mnie nie zainteresuje wszak wiadomo kim jest morderca.  Morderca jawi się nam jako mężczyzna z obawami, marzeniami. Ciekawy pomysł autora powoduje iż od książki nie można się oderwać.
Autor znakomicie utrzymuje napięcie, krótkie rozmowy, kilka  ciekawych zwrotów akcji, i ciekawi bohaterowie, to wszystko sprawia iż książkę polecam Wam bardzo serdecznie.
Jest to bardzo ciekawa powieść opowiadająca także o trudnych relacjach na linii ojciec-syn.


Dziękuje serdecznie wydawnictwu AKURAT za książkę. Miło spędziłam czas podczas jej czytania.
I

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz